wz

Příští stanice Praha-Kačerov ... zastavíme

Ačkoliv to tak nevypadalo, železniční zastávka Praha-Kačerov byla již opravdu otevřena. Po létech slibů a měsících rozpačitého budování se najednou věci daly do pohybu a se změnou grafikonu ke dni 14.12 2014 je zastávka v provozu.

Připomeňme si pár posledních dnů před otevřením, kdy se na staveništi dělalo opravdu o sto šest. V úterý 9. prosince se dodělával průchod z podchodu od kačerovské zastávky metra. Dříve tu byly dveře pro zaměstnance Dopravních podniků, ty bylo nutno posunout vpravo a otevřít tu průchod k zastávce. Plechová ohrada kolem staveniště ještě stojí a za ní se spárují chodníky ze zámkové dlažby.

 

 

Ve středu desátého prosince se natírala zábradlí a na mnoha místech probíhaly drobné dokončovací práce. celý svah je pokryt geotextilií, která má zabránit sesuvu půdy při větších deštích.

 

 

Ve čtvrtek jedenáctého byla demontována ohrada staveniště. Její jednotlivé díly se v pozadí nakládají na nákladní automobil. Poslední díl vlnitého plechu ještě zakrývá průchod na budoucí chodník dolů k zastávce. Práce na svahu byly dokončeny a chodníky se začišťují.

 

 

V pátek jedenáctého je již na pohled všechno připraveno. Dělníci již skoro všichni odešli a teď se již jen začišťuje - zametá se písek z chodníků a podobně.

 

 

A je tu ráno 15. prosince 2014 7.04 hodin. Osobní vlak 9003 na lince S8 z Prahy do Čerčan právě zastavil, přesně podle jízdního řádu, na nové zastávce. I se mnou tu vystupují čtyři cestující.

 

 

Konečně mám možnost si prohlédnout u podivnou stavbu na nástupišti. Je to opravdu čekárna, ač to spíše připomíná kurník. Místo toho nápisu Praha - Kačerov by se tu snad lépe vyjímal nápis Slepičkovice nad Pipinou nebo tak něco. Nahoře svítí autobusová čekárna Kačerově, pod ní je vchod do podchodu pod frekventovanou Michelskou ulicí. K výstupu k podchodu lze použít buď schodiště ...

 

 

... nebo pozvolnější šikmou cestu umožňující bezbariérový přístup k vlakům. Na peróně jsou osazeny automaty na označení lístků, vývěska na jízdní řády zela však prázdnotou. Dosti podivné ...

 

 

Od trati vedoucí v hlubokém zářezu je to nahoru k metru docela solidní stoupání - zejména pro lidi staré a se sníženou pohyblivostí. Všude je tu sice zábradlí, ale asi každého napadá otázka, jak to tu bude vypadat při sněhu a náledí. Necháme se překvapit.

Z hlavního nádraží je to nyní na Kačerov vlakem 9 minut. To je rychlost, jakou byste sem nedorazili ani metrem. Je tu ale jeden háček - metro jezdí v několikaminutových intervalech, ale vlaky po hodině. Ve všední dny tu projede 46 spojů a o víkendu 42 (oběma směry). Zdá se to snad hodně, ale čekat tu třeba tři čtvrtě hodiny by se asi nikomu nechtělo. Slibovali zavedení nové S-linky, která by tudy měla projíždět a křižovat Prahu. Nějak se o ní však přestalo mluvit.

No, uvidíme jak se nová zastávka vžije cestujícím. Každopádně je tu nyní alternativa k metru, kdyby došlo zase k nějakým záplavám či nutnosti opravy Nuselského mostu. Pak ale hodinový interval mezi vlaky skutečně nepostačí.

Jo a ještě jedno upozornění - Kačerov je zastávka na znamení. Pokud tu budete chtít vystoupit, musíte stisknout ve vlaku tlačítko - požadavek na zastavení. A pak uslyšíte z vlakového rozhlasu - Příští stanice Praha-Kačerov ... zastavíme.


Vlk Samotář

Zpět na stránky Jak jde život tu i onde...

 

Zpět k Mostu ?